6 Kasım 2008 Perşembe

KALEMLİK Yaptım


Dün günüm güzel geçti. Belkide güne güzel başladığım için. Biraz işlerim yoğundu ama akşam oluverdi hemen. Ne yapıyım diye düşünürken aklıma kalemlik yapmak geldi. Daha önceden peçetelik yaparım diye aldığım ipi evde bulamıyordum. Ara tara nereye koyduysam yok. Epeydir arıyorum ama. 10 m. sini 1 YTL. ye almıştım. Hadi tekrar alırım dedim gittim adam demezmi 10 m. 4 Ytl. diye. Alalı bir ay olmadı. Dolar arttı, euro arttı piyasa allak bullakta bukadarda olurmu diye sinirlendim kendi kendime yada bulduk kazı yolalım diye düşündü heralde çünkü asıl sahibi yoktu başka biri vardı o an. Bende almadım çıktım. Üç dükkan gittim gitmedim ara sokakta yine ipler sorayım bakayım dedim. Açık satmıyorlar toptancı. Kiloyla satıyorlar tarttı 200 metrelik bu ince halat gibi ipi 10 Ytl dedi, Kullanırım biryerlerde birşekilde düşüncesiyle aldım. O yüzden evde ipim vardı.
Bu kutularda konserve mısır kutuları. Mısırı oldum olası çok severim. Hatta bayılırım. Kışında bu sevgimi konservelerle bir nebze gideriyorum. Apatmanımızda çocuklar olduğu için bazen bütün apartmana mısır patlatıp dağıtıyorum. Bundan bile acayip zevk alıyorum. Kışın gelen misafirler bile beklerler. Mısır patlatacakmısın bize diye. İşte salatalarda ve bazen mısır krizim tutar diye evde bulundururuz konserve mısırlardan. İşte onların kutusundan birtanesi. Yalnız kenarları keskin oluyor diye bir penseyle bastırarak düzelttim.

Sonra silikonla ipi yapıştırarak kutuyu kapladım.

Üst kenarlarına ipi düğümleyerek şekildeki gibi yapıştırdım.

Gülhane Parkı'ndan topladığım yapraklardan birkaç tanesini kenarlarına yapıştıraral işlem tamamlandı. Bu şekilde yaparak üzerlerine deniz kabuklarıda yapıştırabilirdim ama sonbahara uygun olsun diye yaprakları tercih ettim. Yaparken insanın aklına birsürü şey geliyor saksılar şişeler, çerçeveler vb. kaplanabilir. İpimiz bol bakalım bundan sonra ne yapacağım.


9 yorum:

Cocukla Cocuk dedi ki...

Yelda harika olmuş kalemlik, ipi de kullanırsın bir yerlerde nasılsa. Bu arada güzel kalemlerin de gözden kaçmış değil

beyaz mendil dedi ki...

Yelda Hanım, çok şeker olmuş ellerinize sağlık.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

çok hoşş .
iyi günlerinde kullan canım.sevgilerrr
NuNu

elay dedi ki...

selamlar canım,ellerine sağlık,kalemlik çok güzel.güzel günlerde kullanmanı dilerim.canım ya bildiğim kadarıyla meva cennetin 5 ci yada 7 ci kapısı anlamına geliyormuş.daha doğrusu cennetin kapılarından birisinin adı ama kaçıncısı olduğunu şaşırdım ya 5ya da 7.
sevgiler

Adsız dedi ki...

çok güzel olmuş kalemliğiniz bende saksımı süslemek istşyorum. İp ne ipi alırken ne diye alıcaz yani.

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım.bu iple nihalelerde yapılabilir hatta aynı yöntemle sepet bile yapabilirsin...
200 metre ip..epeyce iş çıkarır yani:))

Adsız dedi ki...

He ya yap işte bak ne ciciler çıkıyor ortaya devamını bekliyoruz :)

Yelda dedi ki...

herkese yorumları için çok teşekkür ederim

adsız, Evet yaparken benimde aklıma geldi
Valla halat ipi gibi
4 mm olanı var 5 mm gibi olanı var
Ben Tahtakaleden aldım kapılarında çamaşır ipleri olan dükkanlar var
onlarda satılıyor zaten görürseniz tanırsınız
Fiyatları bir iki yerde sorarak alırsanız çünkü fiyat farklı olabiliyor bazen

gönüldeneledökülenler, Sepeti beceremem ama nihale olabilir
Birde aklıma amerikan servisi geldi
yuvarlak kare birde onları denemek istiyorum
Nasılsa malzeme bol sevgilerr

ebru dedi ki...

Arkadaşım ellerine sağlık.Kalemlik çok güzel olmuş.Sadece konserve kutusu ama senin ellerinde çok şık bir kalemlik olmuş.Öpüyorum seni