2 Mart 2009 Pazartesi

BAŞARI

Bana gelen bir mail paylaşmak istedim sizlerle
Sevgiler
Pazar-tesi'niz Pazar'a Başarı ve Keyif Taşısın...

Bir okulda, okul müdürü üç öğretmeni çağırıp şöyle dedi: "Siz üç öğretmen, sistemde en iyi ve en uzman kişiler olduğunuz için, doksan tane seçkin üstün zekâlı öğrenciyi size vereceğiz. Bu öğrencilerin gelecek yıl da aynı hızla çalışıp çok iyi bir eğitim almalarını bekliyoruz." Üç öğretmen, öğrenciler ve öğrencilerin anne ve babaları bunun çok iyi bir fikir olduğunu düşünüyorlardı. O okul dönemi hepsinin özellikle hoşuna gitti. Okul bittiği zaman öğrenciler şehirdeki diğer öğrencilere göre yüzde 20-30 daha başarılıydı. Yıl sonu geldiğinde müdür üç öğretmeni çağırıp onlara: "Bir itirafta bulunmak istiyorum. En zeki öğrencilerin 90'ı sizde değildi. Onlar ortalamanın biraz üstünde öğrencilerdi. O 90 öğrenciyi listeden tesadüfen seçtik" dedi. Bu gerçeği duyan öğretmenler, öğrencilerde görülen yüksek başarının kendi öğretme kabiliyetleriyle ortaya çıktığını düşünmeye başladılar. Ama okul müdürü: "Bir itirafım daha var" dedi. "Siz de en başarılı öğretmenler değilsiniz! İsimlerinizi bir torbanın içine doldurduğum kâğıtların arasından rastgele seçtim. Siz inandığınız için başarılı oldunuz. Onlar da öyle…"


**********************************

BaMbU AğAcInIn SıRrIÇin Bambu ağacının yetişmesi, olumlu ısrar için güzel bir örnektir., Çinliler bu ağacı şöyle yetiştirir: Önce ağacın tohumu ekilir, sulanır ve gübrelenir. Birinci yıl tohumda herhangi bir değişiklik olmaz. Tohum yeniden sulanıp gübrelenir. Bambu ağacı ikinci yılda da toprağın dışına filiz vermez. Üçüncü ve dördüncü yıllarda her yıl yapılan işlem tekrar edilerek bambu tohumu sulanır ve gübrelenir. Fakat inatçı tohum bu yılda da filiz vermez. Çinliler büyük bir sabırla beşinci yılda da bambuya su ve gübre vermeye devam ederler. Ve nihayet beşinci yılın sonlarına doğru bambu yeşermeye başlar ve altı hafta gibi kısa bir sürede yaklaşık 27 metre boyuna ulaşır.

Akla gelen ilk soru şudur : Çin bambu ağacı 27 metre boyuna altı hafta da mı Yoksa beş yılda mı ulaşmıştır? Bu sorunun cevabı tabii ki beş yıldır. Büyük bir sabırla ve ısrarla tohum beş yıl süresince sulanıp gübrelenmeseydi ağacın büyümesinden hatta var olmasından söz edebilir miydik? Bir başarının şartları her zaman çok basittir. Bir süre için çalışın, Bir süre tahammül edin, sabredin.


Her zaman inanın Ve hiçbir zaman geri dönmeyin, vazgeçmeyin…
HAFTANIZ BAŞARI ve KEYİFLE GEÇSİN...

6 yorum:

serrose dedi ki...

Bambu hikayesini biliyordum da digeri de epey ilgincmis
sana da keyifli haftalar dilerim

Adsız dedi ki...

ikiside örnek almamız gereken hikaye,kıssadan hisse misali,
sevgiler.

GeCe dedi ki...

okul hikayesi bana gaz verdi şimdi önce inanıp sonra çalışacağım sağol

beyaz mendil dedi ki...

Yazını çok beğendim hayatım ve ilk defa duydum.Öğretmen ve öğrenci,hakikaten insan inanır ve sabırla çalışırsa sanırım başaramayacağı hiç bir şey olmaz Sevgilerimle

AskinAy dedi ki...

birseye inancla yaklasan insanlarin basarmayacagi birsey yoktur aslinda cok dogru bir söz keyifli haftalar canim öptüm...

Sezsel by Sezgi dedi ki...

İSTE -İNAN-AL
eğer sizde hikayelerdeki gibi inanmak ve bu doğrultuda yapılan herşeyin günün birinde size geri geleceğini düşünüyosanız...
ÇEKİM YASASI-NİL GÜN
okuyun derim...
ben okudum çok faydasını gördüm