29 Nisan 2009 Çarşamba

HAFTASONU MENÜSÜ; PİZZA ve PORTAKALLI KURABİYE

Cumartesi günleri yarım gün çalışıyorum ve çarşıları turlamadan direk eve geldim. Duşumu aldım. Genelde annem cumartesi günleri çaya hazırlanır. Evdeyim ya gün gibi olur cumartesi günlerimiz. Bazen komşularımız gelir ama bu hafta bizbizeydik. Annem pizza yapmış. Kurabiyede yapalım dedik. Malzemeleri koyup hamurunu yoğurdum.
Malzemeler,
2 yumurta
1 paket margarin
6 dolu dolu yemek kaşığı pudra şekeri
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Yumuşak bir hamur olanana kadar un
İçine portakal kabuğu veya limon kabuğu rendesi.
Çok kalın olmayacak şekilde açıyorsunuz kalıplarınızla kesiyorsunuz.
İnce olmasının sebebi kurabiye gibi değilde aslında bisküvi gibi olmasını istemem.

Hayvancıklı kalıplarımla kestim hamuru ve yağlı kağıtları serdiğim tepsilere dizdim.

İki tepsi kadar çıktı. Çektim zannettim ama pişince çekmemişim.

Buda Pizzamız,
Malzemeleri
2 ekmek hamuru
Üst malzemeleri için istediğinizi koyabilirsiniz aslında.
Salça, domates, zeytin, sosis, sucuk, kekik sızı yağı bir kapta karıştırıp üzerine yayıyorsunuz.
Pişince üzerine kaşarpeyniri rendesi. Hepsi bu kadar.
Ve yanına Patates salatası ve çay.

O kadar yemişiz ki akşam yemek yemedik.

9 yorum:

Ayca Karaoglan dedi ki...

Yelda'cım çok keyiflidir bilirim... Anne ve komşular cumartesi günü seni beklerler :) Ben de işten erken, onların çay saatinde geldiğim zamanlarda çok mutlu olurlardı :) Kurabiyelere bayıldım. Afiyet bal şeker olsun.

zehra dedi ki...

hımm cok lezzetlı gorunuyor ellerınıze saglık kurabıyede severım ama pızza yı tek gecerım :)

GeCe dedi ki...

süper bende istiyorum öyle günlerden
ellerine sağlık

biyasimadahagirdim dedi ki...

hıımmmmm pizza da kurabiyeler de çok güzel görünüyor, afiyet olsun:) o kurabiye kalıplarından bizde de var çocuklar bayılıyorlar;)

laleninbahcesi dedi ki...

olurmu bu kadarıda yapılır mı, kızım da okuldan geldi açız, tost yapıcaz (((. Kurabiyelere bayıldım .

Cocukla Cocuk dedi ki...

Nasıl leziz bir menüymüş. Kurabiye kalıpların çok şirinmiş. Cumartesi 5 çayı ayrı bir enerji verir insana

lemanice dedi ki...

merhaba
ziyaretine çok sevindim kurabişler çok tatlı,sayfan harika engin çok tatlı eeeedaha ne olsun yeldacım sevgiler gene gel.

beyaz mendil dedi ki...

Yelda'cığım hepsi birbirinden harika görünüyor.Ellerine sağlık ve afiyet olsun.Sevgilerimle

Unknown dedi ki...

kurabiyeler çok şeker
pizzada hark görünüyor
salatayıda herzaman yapmaya çalışırımben
annenizin de sizinde ellerinize sağlık